Styrelsemöte med manfall

Dags för styrelsemöte igen! Den här gången drabbades styrelsen av manfall, hela tre medlemmar fick förhinder på grund av sjukdom och jobb. Men på plats var Håkan, Henrik, Åsa och Christer. Formalian avklarades som vanligt väldigt snabbt och eftersom Ulf inte fanns på plats uteblev den ekonomiska redovisningen.

För våra internetsidor så rullar verksamheten på, medlemsporträtten rullar vidare här på hemsidan och aktiviteten är som vanligt god på Facebook med både bilder, frågor om råd och tips och diverse annat. Kom gärna ihåg att dela bilder i gruppen på Fotosidan också.

På utställningssidan är det Björn Wiklund som kör på biblioteket under december månad, och han avlöses sedan av Mona Wiklund. Ta er gärna förbi biblioteket på Kulturmagasinet och titta på utställningen där. Gå in i Kulturmagasinet, sväng vänster in i biblioteket. Våra bilder sitter på bokhyllornas kortsidor in mot mittengången. Är du intresserad av att visa dina bilder där? Det finns fortfarande plats under första delen av 2015, så kontakta Henrik Muskos och kom överens om en tid som passar.

Senaste månadsmötet gicks igenom och där var det ju bilder i massor, kanske lite väl många till och med. Vi kom fram till att det kanske var olämpligt att ha Bilderlådan och Temabilden på samma möte och ska försöka undvika det framledes. För övrigt ett bra möte med gott julfika och trevligt mingel.

Sedan vidtog planering för mötena i januari och februari, samt att vi kom fram till att vi ska skicka ut ett par trevare om att inleda samarbeten. Det gäller att få föreläsare att komma och prata och kanske visa bilder och utrustning. Mer om detta senare.

Datum för månadsmöten under vårterminen är preliminärt bestämda. Reservation för om lokalen är upptagen.
12 januari
2 februari
4 maj

Efter det så var det dags att bege sig ut i vinterkylan och styra hemåt.

Fotohälsningar, Styrelsen