Utflykter och workshops

Förutom våra månadsmöten, där vi i ofta fokuserar på slutresultatet (bilden) så har vi också en mer praktiskt verksamhet.

Varje vår och höst arrangerar vi en utflykt. Målet är varierande, men några exempel är Klampenborg (natur), Gudmundstjärn (gammelgård), Birsta City (street photo), Smitingen (natur) och Sundsvalls stenstad (arkitektur, mm). På utflykterna hjälper vi varandra med inställningar, och kan låna utrustning av varandra. Ansvarig för utflykterna är styrelsen.

Asa_i_tunneln

Bild från utflykten till Birsta city, maj 2015. Foto: Lia Jacobi

Patrik_N_2

Bild från utflykten till Klampenborg, oktober 2014. Foto: Patrik Nilsson

Workshopgruppen arrangerar workshops i olika ämnen och är ganska löst sammanhållen. Första workshopen hölls i mars 2015 med fågelfotografering vid Sidsjön. Därefter i april en workshop i porträttfotografering i naturligt ljus, som hölls i Kulturmagasinet. Instruktör för workshopen är någon medlem som känner att den har lite kunskap i ämnet att dela med sig av. I slutet av workshopen bestäms ämnet för nästa, och en person som vill agera instruktör eller inspiratör. Har du en bra idé till en workshop? Hör av dig!

Lennart W Foto: Lia Jacobi

Lennart W. Bild från workshopen i maj 2015.
Foto: Lia Jacobi

Vidar Foto: Anette Lissen Sjödin

Vidar
Foto: Anette Lissen Sjödin

Workshop. Här med oraklet Lennart Westerlund framför kamerorna för en gångs skull. Foto: Per-Erik Lindbäck

Foto: Per-Erik Lindbäck

Om det kommer önskemål från medlemmarna kan vi köra någon grundkurs i fotografering.