Vill du ta chansen?

Nu är det klart att vi får hänga bilder i ett rum på Kulturmagasinet vecka 49, från måndag 2/12 – 9/12. MEN, eftersom det är i ”ungdomsgårdens” lokaler, så skulle dom vilja att vi har ett Workshop, eller visar något vi tror att ungdomar är intresserade av. Någon av kvällarna den veckan. Är det möjligt, har vi någon som kan ställa upp på det?
Har vi någon medlem som kan visa något intressant?

En ide från mej, är att 3 olika personer berättar hur dom började fota och varför. All tid man lägger ner för att lära sig och vad man inspireras av osv osv. Vilken fotostil man utvecklat och visar lite bilder på det.

Men, det är bättre att vi säger nej SNABBT, om ni tycker att det inte finns tid eller möjlighet för vår klubb.

Ta chansen och det är ju för en god sak. Våra ungdomar!

Ps Ta kontakt med någon av oss i styrelsen, så förmedlar vi kontakten Ds

Ett svar på ”Vill du ta chansen?

1. Hej Anette Sjödin! Jag sitter just nu och läser om ett Workshop, v. 49, som riktar sig till ungdomar, som eventuellt har ett fotointresse eller funderar över fotografering. Jag har kanske inte så mycket teknik att förmedla. Min tidigare fotoklubb, Fk-kamera, hade en sportlovsaktivitet för skolungdomar i åk 5-8. Där någon pratade enkel teknik, ett par personer gick med en grupp ut och fotograferade. När gruppen kom tillbaka lästes bilderna in i en dator, där fotografen fick välja ut 3 av sina bästa bilder. Utefter det tog fotoklubben ut en bild som vi tyckte var den bästa (utan elevens vetskap). Bilden skrevs ut i A4-format, på fotopapper, det gjordes en utställning där släkt och vänner fick komma på besök. Ett bildspel gjordes på bilderna som visades på utställningen. Utställningen varade bara en dag mellan kl.13 – 16. Efter stängning fick fotograferna ta bilden med sig hem.
    Detta är en ganska omfattande grej, men kanske man kan få en idé som är lite enklare.
    Finns det någon på klubben som är intresserad av detta? Vilken dag gäller det? Gärna mer info.
    Hälsning Gert