Styrelsemötet i september

Dags igen för styrelsemöte och idag var styrelsen nästintill fulltalig då endast Ulf saknades. Istället hade vi dagen till ära besök av valberedningens representant Göran Källberg.

Den obligatoriska formalian var snabbt avklarad liksom en genomgång av några punkter på en lista med förslag och åtgärder som inte blivit avklarade efter tidigare möten. Det är idéer på förbättringar, inslag på hemsidan och en del annat som inte är tidskritiskt men som vi vill fånga upp och inte riskera att glömma bort.

Johnny rapporterade om att vi glädjande nog fått två nya medlemmar sedan sist, men däremot ingen post till klubbens adress. Tomas rapporterade om våra olika verksamheter på internet, som består av hemsidan, Facebook-sidan och gruppen på Fotosidan. Gruppen på Fotosidan stängdes ned av Fotosidan för en tid sedan på grund av dålig aktivitet, men på senaste månadsmötet var det tydligt att den skulle finnas kvar. Gruppen är aktiverad igen och nu är det upp till alla medlemmar att hålla innehållet aktuellt. På hemsidan var det påfyllt med lite nya bilder och vi har även ett par projekt med ny information som vi jobbar med.

Foto: Christer Hägglund

En information som blivit uppskattad av många är att vi skriver vad som händer på våra månadsmöten. Det är jag, Christer, och Anette som skriver, men nu vill vi ha lite hjälp. Vi vill att fler ska dela med sig av sina erfarenheter och tankar om våra möten. Vill DU skriva ner just dina tankar om ett månadsmöte någon gång? Hör av dig till oss via klubbens adress. Ung, gammal, ny medlem eller gammal i gården spelar ingen roll.

Vid senaste månadsmötet kom det synpunkter om att ha fler kritikerbilder och att få igång bättre diskussioner om bilderna. Ett sätt är att vi påminner lite om syftet med punkten kritikerbild och ger lite tips om hur det kan gå till. Kritikerbilden ÄR ett bra inslag för både den som får kritik på sin bild, men även för de andra medlemmarna som tränar bildseende och att komma med konstruktiv kritik. Men det är vi alla som sätter kvaliteten så vi får hjälpas åt.

Därefter var det dags för planering av kommande månadsmöten. På mötet i oktober så är det bland annat inlämning till hösttävlingen. Kom ihåg att vara med där! Novembermötet är årsmöte och innehåller förutom det redovisning av hösttävlingen med en representant från den eller de som agerat domare. Brukar kunna vara både roligt och lärorikt.

Vi siktar på att ha en höstutflykt söndagen den 5 oktober. Skriv upp det redan nu. Mer information om det i ett separat utskick.

Som sista punkt för dagen bjöd Anette på gott fika och sedan var det dags att vända åt varsitt håll.