Styrelsemötet i september

Den 19 september var det dags för styrelsemöte igen. Det var lite senare än det normalt brukar vara på grund av att jag själv varit bortrest. Efter sedvanliga punkter så planerades det i vanlig ordning för den närmaste tidens verksamhet. Först på tur är minimaran den 24 september, som i år ersätter höstutflykten. Samling kl 12 vid Kulturmagasinets entré. Alla ska ha fått information i sin mail, och det finns även i Facebook-gruppen.

Därefter är det dags för oktobermötet. Där är det viktigt att komma ihåg att det är inlämning till klubbens interna hösttävling. Färg påsikt, svartvit påsikt och digital klass. Kom ihåg också att man i hösttävlingen får poäng för alla inlämnade bilder, så det lönar sig att vara med och lämna in i alla klasser. Dessutom kommer vi att titta på något tekniktips och såklart månadsbilder.

I november är det årsmötesdags. Förutom årsmötesförhandlingarna kommer domaren att redovisa resultatet av hösttävlingen, vilket ofta är ett uppskattat inslag.

Workshopverksamheten har legat på is ett tag, sedan studioworkshopen. Är det någon som har idéer om en lämplig workshop? Kom med förslag och idéer! Det går bra att skicka till mig, på ordforande snabela sundsvallsfotoklubb.se så vidarebefordrar jag till workshopgruppen. Att lära av varandra är fantastiskt roligt och givande, för både den som lär sig och den som lär ut!

Rifo 2018-projektet kommer att ta sin början i och med styrelsemötet i oktober. Se separat kallelse när det drar ihop sig för det mötet.

På återhörande från Styrelsen!