Styrelsemötet i oktober

Styrelsemöte i Sundsvalls fotoklubb igen. Saknades denna gång gjorde Anette pga arbete, men i övrigt var styrelsen fulltalig. Efter sedvanlig formalia påbörjades diskussionerna om tiden som varit och tiden som kommer. Det är väldigt lite post till klubben, någon enstaka inbjudan till tävlingar som kommer till vår e-post, men annars ingenting. Ulf rapporterade om det ekonomiska läget som är stabilt.

Foto: Henrik Muskos

styrelsemote_okt_4Tomas, som är vår webmaster, redovisade läget för hemsidan och Facebook-gruppen. Hemsidan låg, som många av er märkte, nere under några dagar. Tomas berättade lite om orsakerna och vad som gjorts för att förhindra att det händer igen. Arbetet fortsätter med att lägga in publicerade ST-bilder på hemsidan.

styrelsemote_okt_2

På utställningssidan rapporterade Henrik att vi nu har fyllt utställningen på biblioteket året ut, så det är dags att börja boka inför nästa år. Skulle du vilja ställa ut? Hör av dig till Henrik Muskos. För övrigt rullar det på med våra utställningar på Fotoaffären och på ST. Klubben har fått ett erbjudande om att hänga en utställning på Kulturmagasinets ungdomsavdelning som vi har att ta ställning till. Vi återkommer om det. Den 21 oktober är det bildspel under titeln ”Fotografiska reseskildringar”, där tre medlemmar visar bilder från fotoresor och berättar. Platsen är programsalen på Kulturmagasinet och det kostar 20 kr per person. Välkomna!

styrelsemote_okt_5

Efter att vi sagt några ord om det senaste månadsmötet, som var välbesökt, och planerat nästa månadsmöte som även är årsmöte, var det dags för fika och att hugga in i kvällens praktiska uppgift: Att förbereda påsiktsbilderna i Hösttävlingen för vår domare. Som vanligt många bilder och väldigt hög kvalitet.

styrelsemote_okt_1

Totalt har inlämnats 55 bilder i digitala klassen, 31 bilder i påsikt färg och 34 bilder i påsikt monokrom. Bilderna kommer nu att överlämnas till domaren för bedömning. Vem domaren är? Ja, det vet bara Henrik och domaren själv…

styrelsemote_okt_6

Efter detta arbete var det hög tid att vända hemåt i höstkvällen.

Vi ses!

Foto: Henrik Muskos