Styrelsemötet i november

Konstituerande styrelsemöte

Efter månadsmötet i måndags som även utgjorde årsmöte så var det dags för styrelsen att mötas och konstituera sig. Tyvärr var styrelsen fåtalig denna gång, då Anette, Ulf och Tomas var frånvarande.

Den enda som väljs till sin funktion på årsmötet är ordföranden, som blev omval av Håkan Sislegård. Styrelsen valde att konstituera sig lika som föregående år, dvs:

Tomas Hellström, vice ordf. och webansvarig
Johnny Lindgren, sekreterare
Ulf Winhagen, kassör

Dessutom Henrik Muskos, ledamot, Anette Lissen Sjödin och Christer Hägglund, suppleanter.

styrelse_nov

Efter sedvanlig genomgång av formalia, post och ekonomi redogjorde Henrik för utställningsläget. Det finns möjlighet att ställa ut under januari, februari, april och framåt på vår utställningsplats på biblioteket. Ta chansen att visa upp dina bilder där. Om du tycker att du har för få bilder kan du dela med en kompis. Fotoaffärn har nyss fått höst- och vinterbilder. På årsmötet diskuterades att visningstiden av bilderna på Fotoaffärn kändes för lång. Henrik har kollat och detta är inställt i TV:n vi har tillgång till där och är tyvärr inget vi kan ändra på.

På decembermötet är det dags för årets temabild. Temat är nattfotografering. Max 3st digitala bilder per person, plus 3st påsiktsbilder. Vi fikar extra gott i vanlig ordning med glögg, lussebullar och pepparkakor. Priset för detta är 20 kr. Vi hoppas vidare kunna titta lite på användning av RAW-formatet, samt månadens bild och kritikerbild.

Utskick av medlemskort diskuterades. Försök att komma på december- eller januarimötet och hämta ditt medlemskort där. Det kostar både pengar och tid för klubben att skicka ut korten med post, så försök att hämta dem själva. Vet du att du inte kommer att behöva ditt kort? Kontakta Johnny så förvarar han det åt dig.

Styrelsen beslutade att anta en hedersmedlem. Sture Bäck /N har varit medlem i Sundsvalls Fotoklubb i många år. Han har representerat klubben i många sammanhang och kommer nu att flytta ifrån Sundsvall. Styrelsen beslutade därför att ge Sture ett hedersmedlemskap. Vi passar även på att önska lycka till med det fortsatta fotograferandet.

Mötesdagar för våra månadsmöten under 2014 bestämdes också. Vi återkommer med dessa när lokalen är bokad och vi vet att vi kan hålla mötena när vi vill.

Foto: Henrik Muskos
Text: Christer Hägglund