Styrelsemötet i december

Dags igen för styrelsemöte. Denna gång saknades Ulf och Tomas. Efter sedvanlig formalia redogjorde Johnny för några punkter rörande ekonomin, bland annat försäljningen av årsböcker. Johnny tyckte att försäljningen i år gått snabbt och lätt, alla som hade beställt böcker var snabba att betala och att få sina böcker. Vid mötet återstod endast ett fåtal böcker. Jättebra och det underlättar verkligen för oss som ska administrera.

Henrik redogjorde för läget på våra fasta utställningar. Stig Sundström har hängt sin utställning från Nevada Falls på biblioteket. I januari har ingen bokat utställning så där funderar vi på att hänga ett urval av bilderna som deltog i hösttävlingen. Februari är fortfarande ledigt så passa på att boka in. Tycker du inte att du har bilder så det räcker så kanske du och en kompis kan dela. På Fotoaffärn snurrar bilderna på, men till ST finns det utrymme för fler bilder. Passa på att skicka in! Kontakta Johnny för mer information.

Styrelsen hade en ganska lång diskussion om föregående medlemsmöte, julmötet med temabild. Vi var alla överens om att mötet blev för långt och vi kommer att sikta på att avsluta mötena ca kl 21. Därför kan det bli så att vi inte hinner med alla punkter som månadens bild och kritikerbild. En av anledningarna till att mötet blev långt var att vi hade 3st bilder per person i Temabild. Det är mycket glädjande att vi blir fler medlemmar och att fler väljer att visa bilder, men med följden att det tar längre tid. Vi väljer därför att begränsa antalet till 2st till nästa gång vi har temabild. Vi i styrelsen finns på plats från ca 18.30, och många medlemmar kommer tidigt till mötena. Vill du mingla och snacka lite med klubbkompisarna? Kom tidigt!

Anette bjöd på jättegott fika med bland annat hästskokakor.

styrelsen_dec

Foto: Henrik Muskos

Dessutom diskuterades ett par nya idéer om hur vi ska utveckla hemsidan, och även en punkt på ett kommande månadsmöte som kommer att bli mycket intressant. Mer om det senare.

Har du något du tycker att vi i styrelsen ska diskutera? Tveka inte att höra av dig till någon av oss! Vi tar upp alla förslag och ämnen vi får in, och genomför de förslag vi ser oss ha möjlighet till. Om vi inte kan genomföra det så får du en förklaring av oss. Det är för er medlemmars skull vi bedriver verksamheten och det är extremt viktigt att alla känner sig välkomna och får den plats man vill ha!

/Styrelsen

Ett svar på ”Styrelsemötet i december