Styrelsemöte, april 2015

Dags för det sista styrelsemötet för våren. Nästa gång vi ses är det början av augusti och mycket av sommarens roliga har hunnit passera. Men innan dess har vi ett par roliga saker kvar att planera för klubben. På grund av sjukdom, logistikproblem var det manfall på styrelsen denna kväll och endast Håkan, Henrik, Åsa och Christer var närvarande.

Efter allt det sedvanliga formalian, blev det snabbgenomgång av post och ekonomi, eftersom Ulf inte fanns på plats. Skraplotterna från Bilderlådan gav 60 kr i vinst, vilket enligt tävlingsbestämmelserna tillfaller klubben.

Inget nytt att rapportera om verksamheten på våra internetsidor. Det flyter på överallt och serien med medlemsporträtt kommer att fortsätta under sommaren och hösten. Vad gäller utställningar så har Anette Lissen Sjödin just nu sin utställning People with flowers på biblioteket. Maj och sommarmånaderna är fortfarande fria så om du är sugen på att ställa ut, kontakta Henrik Muskos. På Fotoaffärn snurrar nu bilder som publicerats i vårt samarbete med Sundsvalls Tidning.

Under maj månad kommer det att hända en del saker, men det är väldigt koncentrerat till månadens första dagar, innan det blir sommarlov från klubbverksamheten. Det är nämligen:
2 maj – Workshopgruppen håller sin andra träff på Kulturmagasinet och kommer där att ha tema ”Porträtt i befintligt ljus”
3 maj – Vårutflykt till Birsta. Mer information i separat kallelse.
4 maj – Månadsmöte med redovisning av workshopgruppens möte och av vårutflykten

Pga hög arbetsbelastning har vi varit tvungna att flytta Ulf Winhagens studiodemonstration till septembermötet. Vi i styrelsen var överens om att studiofoto är lite mer av en höst- och vinteraktivitet så det känns helt rätt att ta det på hösten istället. På septembermötet är det också den årliga kollektionstävlingen, vilket kan vara bra att hålla i minnet redan under sommaren.

Efter som social stund med gott fika som Åsa bjöd på var det så dags att vända hemåt igen. Hoppas att vi ses på workshopen eller vårutflykten, eller kanske båda?

/Christer Hägglund