Hellbergsskolan

Den 28 november återinvigs Hellbergsskolan, det vackra gamla stenhuset i Skönsberg som byggdes redan 1912. En delegation från klubben, under ledning av den fd eleven på skolan Patrik Nilsson, besökte under hösten 2012 skolan för att fotografera och dokumentera innan det stora renoveringsarbetet drogs igång. Som ett tack till skolan och till vaktmästaren som gjorde det hela möjligt skickades ett urval av våra bilder till skolan. Idag finns dessa bland annat i skolans sida på Facebook.

Just nu diskuteras om det, på skolans intiativ, kan genomföras en utställning med våra bilder. Vi hoppas att det går att genomföra, kanske under våren, då det är bra uppmärksamhet för klubben. Lennart Westerlund sköter kontakten med Sundsvalls Kommun, och ser efter klubbens och de deltagande fotografernas intressen i frågan.

/Christer Hägglund