Fotoutflykt till naturreservat

Den 5 oktober åkte delar av klubben på årets höstutflykt. Målet för dagen var naturreservatet Klampenborg, strax söder om Sundsvall. Klampenborg är en ö där det mellan åren 1864 och 1932 fanns ett sågverk med tillhörande bostäder och annan bebyggelse. Idag är all bebyggelse riven, men området har av olika anledningar väldigt speciell flora med bland annat lövträd som är väldigt ovanliga på våra breddgrader.

Vi var ett femtontal medlemmar som möttes upp vid parkeringen, trots att vädret inte alls var optimalt vid avresan hemifrån. Vädergudarna verkar emellertid tycka bra om Sundsvalls Fotoklubb för när vi kom fram och traskade in i reservatet så var vädret riktigt bra för fotografering.

Efter en timme samlades alla för fika och korvgrillning, varefter aktiviteten fortsatte ytterligare någon timme. Många bilder togs av samma motiv, och eftersom månadsmötet inföll redan dagen efter utflykten var det läge att lite snabbt välja ut tre favoriter att visa för klubbkompisarna på mötet.

I Sundsvalls Fotoklubb brukar vi genomföra minst två arrangerade utflykter varje år, en på våren och en på hösten. Dessutom arrangeras mindre träffar och utflykter av enskilda medlemmar.

Foto: Henrik Muskos

Foto: Ingrid Näsholm