Digitala träffar under hösten

Vid det senaste styrelsemötet beslutade styrelsen att klubbens medlemsmöten kommer att vara fortsatt digitala fram till årsskiftet.

När vi närmar oss årsskiftet kommer vi att se hur läget är då och därefter ta ett nytt beslut. Det är tråkigt på många sätt att inte kunna ses som vanligt, men styrelsen har gjort bedömningen att vi inte vill vara för snabba med att återgå till fysiska möten. Vi har trots allt en fungerande verksamhet med digitala möten, som många som har svårt att komma till våra fysiska möten dessutom uppskattar.

Under tiden våra möten är digitala så beslutades det också att samtliga tävlingsinlämningar kommer att vara helt digitala. Det gäller alltså Kollektionstävlingen och Hösttävlingen.

Gällande framtiden, när vi lämnat pandemin bakom oss och återgått till ett liv som mer liknar det vi hade innan, så håller vi på att diskutera möjligheterna till hybridmöten. Det innebär att man ska kunna följa mötet antingen på plats i möteslokalen eller via en digital plattform, så att vi ger så många medlemmar som möjligt chansen att delta i klubbens verksamhet.

Den digitala plattform vi kommer att använda oss av framöver är Zoom.

Vi ses!

/Christer