Decembermötet 2017

Så var det dags för årets sista klubbmöte. Christer hälsade som vanligt välkommen och berättade kort om projektet med Riksfototräffen 2018. Vi fick även information om den tävling för fotoklubbar där Sundsvall knep en sjunde plats.
Sedan presenterade Tina deltagarna och vinnarna i höstbingon, många fina foton och spännande tolkningar där samtliga deltagarna knep en påse skumtomtar. Priset för årets bästa rad gick till Annica Westerlund. Sedan höll Patrik Jonasson ett föredrag kring drönarfoto där vi fick ta del av fantastiska bilder, lagar och regler. Under fikat gick några ut och tittade på drönarfoto live.
Julfikat var som vanligt lite extra och i år hade Zaje Laurin bakat några pepparkakskladdkakor som serverades med lingongrädde, fantastiskt gott!
Som traditionen ger blev det både glögg, pepparkakor och skumtomtar till. Efter fika och mingel visades ett tjugotal måndagsbilder upp, otroligt vilka duktiga fotografer vi har i vår klubb 🙂
En riktigt god jul och ett gott nytt år till er alla!
Text: Tina Barreby
Foto: Ellinor Kempe