Decembermöte med god digital uppslutning

Efter några omflyttningar i det ordinarie schemat var det dags för decembermöte och bland annat redovisning av hösttävlingen, något som annars brukar ligga i november.

Men 2020 är som vi vet året när inget är sig likt, och även här påverkade coronan och styrelsen beslutade att flytta fram tävlingen en månad så att alla hann få in sina bidrag. Tävlingen blev dessutom helt digital. Domare var Johanna Glamsjö, gravid- och bröllopsfotograf från Liden. Johanna hade tyvärr inte möjlighet att delta i det digitala mötet, men hade dels spelat in en videohälsning till klubben och även lämnat kommentarer på alla vinnande bidrag.

Klass A

8. Josefin Strömberg
9. Karl Wetterlund
10. Lucia Wolfram

Klubbmästare 2020 blev Urban Rundblom.

Sedan var det dags för Ann-Marie Stålgren att berätta om sitt projekt med fågelskyltar utefter strandpromenaden i Söråker. Ann-Marie har fotograferat fåglar i flera år och lämnade tidigare i år in ett medborgarförslag till Timrå kommun om att sätta upp skyltar längs strandpromenaden, med bilder och information om varje art. Kommunen accepterade och projektet drog igång. Idag sitter 6 skyltar med information om totalt 65 arter längs den vackra strandpromenaden.

Som sista punkt var det dags att titta på medlemmarnas månadsbilder, där motiven varierar mycket. Total 12 bilder, Indalsälven, blommor, och mycket annat.

Därmed var mötet slut och Lars hälsade välkommen åter till ett förväntat digitalt möte även i januari.

/Christer