Workshop i studioljus

Den 15 november genomförde workshopgruppen en workshop i studioljus. Ett tjugotal deltagare provade på att fotografera modeller med hjälp av olika utrustning. En station hade en stor octabox, en station traditionellt karaktärsljus, allmänljus och effektljus och den sista stationen hade kamerablixtar (speedlights). Tanken var att alla deltagare skulle få rotera runt på stationerna och få prova på med lite olika typer av ljus och med modeller som hade olika nivå på erfarenhet och ålder.

Ljussättning är en svår konst och syftet var att få en liten känsla för hur det kan gå till.

Från klubbens sida vill vi säga tack till våra tre modeller, Emma, Yvonne och Jessica, till Per-Erik och Erika som agerade instruktörer och till Janne som hade ordnat en utmärkt lokal att hålla till i. Och självklart till alla som deltog.

Sundsvalls Fotoklubb
gm Christer Hägglund