Styrelsemötet mars 2015

Dags att möta resten av styrelsen igen och dra upp riktlinjerna för verksamheten den närmaste tiden. Det jag brukar kalla sedvanlig formalia förekom även denna gång. Klubben har fått en kallelse till Difo i Östersund, vilken gått ut via e-post till medlemmarna. Om du inte fått den, hör av dig till någon i styrelsen så förmedlar vi.

Diverse in- och utbetalningar där betalning för Rifo och paketen med bilder som skickades till både Rifo och Difo var tunga poster. Skatteverket vill dessutom ha skatt av oss, vilket vår kassör i vanlig ordning bestrider då våra intäkter inte är skattepliktiga.

Styrelsen kör med moderna anteckningsmedel

Vår webmaster Tomas påminner om att det är dags att skicka in bilder till hemsidan. Gör en koll i dina mappar och se om du har något du vill visa på klubbens hemsida. På utställningssidan är det Ellinor Kempe som visar bilder på biblioteket just nu, och i april är det Anette Lissen Sjödin som visar sina bilder. Därefter är det fritt. Kontakta Henrik Muskos om du är intresserad av att ställa ut dina bilder.

Vad gäller planering inför kommande månadsmöten så är det vårtävlingen som dominerar aprilmötet i vanlig ordning. Resultatet ska presenteras och vinnare av evig berömmelse koras. Som det ser ut nu så kommer domaren att finnas på plats för att redovisa resultatet, och prata lite om sin dagliga verksamhet. Mer om denna person senare.

På majmötet den 4 maj kommer vår kassör Ulf att visa upp lite om studioljus. Ulf har fått fria händer att lära oss så mycket som möjligt. Eftersom det förväntas ta en stor del av mötet finns det bara en ytterligare punkt, nämligen bilder från vårutflykten. Och det för oss såklart osökt in på just vårutflykten. Förslag ligger nu om att ha vårutflykten söndagen den 3 maj. Det finns ett par förslag om utflyktsmål och vi återkommer när vi vet mer om planerna går i lås.

Johnny, som hade förhinder ikväll, meddelade inför mötet att motionerna till Riksfotostämman som diskuterats på årsmötet och ett ytterligare månadsmöte skickats in till stämman.

Noterat av
Christer Hägglund