Styrelsemöte september

Måndag och äntligen dags för oktobers styrelsemöte. Ovanligt sent i månaden, men detta beror på två anledningar. Dels att den 1/9 var på en tisdag, vilket innebär att månadsmötet var först den sjunde, sedan hade vi utflykt måndagen den fjortonde. Men nu var det dags.

Håkan hälsade välkommen och formalia, postgenomgång och ekonomi klarades av i rask takt utan stora överaskningar. Postingången är liten och ekonomin god, är en kort sammanfattning av dessa båda.

Oktobers månadsmöte kommer att innehålla en ny programpunkt där en medlem berättar om en bild som nått framgång i exempelvis Rifo. Först ut blir Johnny Lindgren. Det är dessutom inlämning till klubbens interna hösttävling. Missa inte den. Vi tävlar i klasserna färg påsikt, svartvit påsikt och digital bild. Till alla påsiktsbilder vill vi ha en digial kopia mailad till klubbens tävlings-adress. Påsiktsbilderna används för redovisning och visas ej för domaren/domarna/juryn. Vi kommer också att titta på bilder från Merlo Slott och diskutera kring kritikerbilder.

Det drogs även upp lite riktlinjer för novembermötet. I mitten av november kommer vi dessutom att hålla en fortsättning på Ulf Winhagens intressanta verktygslåda om studioljus. Det blir i workshopformat där tanken är att vi ska kunna ställa upp olika typer av studioljus och ge tillfälle att testa själv. Mer information om detta längre fram.

Efter lite gott fika och diskussioner om styrelsens framtida arbete var det dags att styra hemåt igen.

/Christer Hägglund