Riksfototräffen 2018

Sundsvalls Fotoklubb har av Riksförbundet Svensk Fotografi, RSF, ombetts arrangera Riksfototräffen 2018. Riksfototräffen består av två delar, Riksfotoutställningen och Riksfotostämman, där den senare utgör årsstämma i RSF. Riksfotoutställningen, eller Rifo som den ofta kallas, är en tävling för medlemmar i RSF-anslutna klubbar och för enskilda medlemmar. Tävlingen kallas ofta för amatör-SM i fotografi.

För att genomföra Riksfototräffen har Sundsvalls Fotoklubb bildat en projektgrupp, där olika mindre grupper tittar på olika delar av arrangemanget, som lokaler, sponsorer, media, domare, etc. Projektledare är Tina Barreby.

Projektgruppen är nu inne i slutskedet av arbetet och den sista månaden kommer att bestå av praktiskt arbete och detaljplanering. Fredagens evenemang hålls på Sundsvalls Museum/Kulturmagasinet, medan huvuddelen av verksamheten kommer att hållas på Metropol, där lunch kommer att serveras till föranmälda. Middagen båda kvällarna kommer att hållas på Quality Hotel.

Du har väl skrivit upp Riksfototräffen i Sundsvall den 4-6 maj 2018 i almanackan.

Välkomna!

Länk till Programblad för Riksfototräffen 2018 i Sundsvall

Länk till Anmälan till Riksfototräffen 2018 i Sundsvall (Högerlklicka och välj Spara mål som… eller Spara länk som…)

Tina Barreby