Konstituerande styrelsemöte, november

Johnny L Porträtt

Johnny

Andra måndagen i månaden betyder styrelsemöte. Det här var ett styrelsemöte som började lite annorlunda. Anledningen till detta var att vi bestämt oss för att göra slag i saken, att äntligen fotografera styrelsemedlemmarna för att presenteras på hemsidan. Det var klubbmästaren Johnny som fick hålla i kameran och resultatet får ni se på hemsidan inom kort.

Därefter var det så dags för lite mera normala mötespunkter. Håkan förklarade mötet öppnat och hälsade samtidigt vår nya styrelsemedlem Åsa Granlöf extra välkommen till mötet. Därefter skulle styrelsen konstitueras och den ser ut såhär:

Håkan Sisslegård, ordförande (vald på årsmötet)
Tomas Hellström, v ordförande
Johnny Lindgren, sekreterare
Ulf Winhagen, kassör
Henrik Muskos, ledamot
Åsa Granlöf, suppleant
Christer Hägglund, suppleant

När det gäller ansvarsområden utöver detta så fortsätter Tomas att ha ett övergripande ansvar över klubbens internetnärvaro, dvs hemsidan, Facebook-sidan och Fotosidan. Det redaktionella innehållet hjälps vi åt med som tidigare. Henrik ansvarar för klubbens utställningar på biblioteket och Fotoaffärn. Christer fixar fika till månadsmötena.

En genomgång av återstående punkter sedan tidigare möte, genomgång av post och aktuella ekonomiska transaktioner gick vi igenom vad som är aktuellt på klubbens olika hemsidor. En nyhet är en tävling som kommer att genomföras på Facebook-sidan. Mer om det om några dagar. Henrik berättade om aktuella utställningar. Göte och Anita Bengtssons bilder hänger på biblioteket och bilderna på Fotoaffären bör bytas.

Är du intresserad av att hänga en utställning på biblioteket? Hör av dig till Henrik Muskos och diskutera när det skulle passa. Och skicka in bilder som vi kan visa i tv:n i skyltfönstret på Fotoaffärn. Det och bilderna vi har i Sundsvalls Tidning är våra ansikten utåt.

Sedan var det diskussion om innehållet på månadsmötena i december och januari. Här sprutade idéerna fram och frågan är nog snarast hur vi ska hinna med något annat än fotoklubben om vi ska genomföra alla idéer. Vissa behöver finslipning men kommer att komma er medlemmar till del på ett eller annat sätt.

Vi diskuterade också två förslag som kommit in från en medlem. Det är jättebra när ni delar med er av era idéer på vad ni vill att vi ska göra på månadsmötena. Förslagen denna gång var att vi i förväg bestämmer ett tema på ett månadsmöte, där de flesta aktiviteterna går i temats tecken och där vi kanske tar in och lyssnar på en föreläsare som lär oss något intressant, och att en punkt ”Ordet är fritt” införs. Där kan den som vill ta upp olika saker, fråga om förtydliganden, eller i stort sett vad som helst.

Vi i styrelsen vill också påminna om och uppmuntra till det spontana. Ta chansen att ta med dig utrustning och visa under fikapausen, ta med dig en laptop och kör bildspel, visa hur du knypplar dina egna kameraremmar eller vad som helst, så länge det ryms inom klubbens verksamhet och inte väcker anstöt.

Välkomna på månadsmötet i december, där vi äter julfika, tittar på temabild: skrynkligt (max 2 per person) och kör Bilderlådan. I Bilderlådan deltar man med max 3 bilder per person, där det kostar 5 kr per bild att delta. En bild ställs mot en annan, den ena åker ut den andra går vidare. Till slut återstår en vinnare. Månadens bild och kritikerbild (max 1 bild per person och kategori) i mån av tid.

kopochsalj

Prylmarknad