Medlemsmöten

Varje månad, normalt första måndagen i månaden har klubben möte för klubbens medlemmar. Vi träffas under lediga former där vi har ett förutbestämt program för kvällen. Besök gärna våra medlemsmöten om du är nyfiken på vilka vi är. Ta kontakt via kontaktformuläret om du är intresserad att vara delta innan du bestämmer dig att bli medlem i klubben.

Lokal medlemssmöten:

”TRÄFFPUNKTEN”, Bosvedjan
Bågevägen 59E
(Vitt hus med ingång från översidan)

Klicka här för karta

Följande aktiviteter är vanliga på klubbträffarna:

Redovisning av tävlingsresultat

Då det varit tävlingar så redovisar vi tävlingsresultatet och i de fall vi har en extern jury så deltar juryn och berättar om sina bedömningar.

Visning av medlemsbilder

Alla visningar av bilder är förstås frivilligt

Månadens bilder Medlemmarna får ta med sig bilder för visning digitalt eller påsikt. Antalet varierar, ofta en, ibland två, bilder per tillfälle. Denna punkt är med på de flesta medlemsmöten.
Temabilder Vi visar bilder utifrån ett förutbestämt tema. Detta sker ofta på decembermötet.
Kritikerbilden För de modiga som vill utvecklas som fotografer genom att få kritik på sina bilder har möjligheten att lämna in bilder i denna kategori.
Testbilden Visning av bilder som medlemmarna fått gå lös på med sin kreativitet i Photoshop. Kul inslag där alla medlemmar får samma bilder att utgå ifrån och sedan får vi jämföra våra bilder.

Bildvisning

Vi visar fina bilder från t.ex. tävlingar som Riksfototräffen och vår distriktstävling Difo, eller internationella tävlingar.

Verktygslådan

Någon medlem visar något spännande program, Photoshop tips mm.

Tekniknytt

Medlemmarna visar eller berättar om ny teknik inom fotoområdet. T.ex. kan någon medlem visa upp sin kamerautrustning och berätta om dem eller att någon berättar om något annat spännande inom fotografins underbara värld.