Höstmöte, med kollektionstävling

Kom lite sent till det första fotomötet, fullt på parkeringen av andra medlemmar, men hittade en plats. Öppnade dörren till vår lokal och ser en massa människor och det känns som en positiv början på fotohösten
Många bekanta ansikten sitter redan beredda på mötets öppnande. Där speciellt Ann-Marie Stålgrens närvaro kändes extra rolig, eftersom hon inte kunnat närvara på 3 år pg.a av svåra ryggproblem . Men också några nya ansikten, både en ny medlem och flera aspiranter. Hälsar också er speciellt välkomna till klubben

Foto: Henrik Muskos

Ser en lång rad med bord fyllda med massor av foton, ikväll har klubben kollektionstävling.
Hinner bara se en glimt av av bilderna, för det är dags att starta mötet, vår ordförande Håkan Siselgård hälsar alla välkommen.
Diplom och medaljer från Rifo delades ut till flera av våra duktiga medlemmar
Sedan kom frågan om vi skulle ha en höstutflykt och det förslaget mottogs positivt, några av förslagen är E4:a bygget, Mjösunds kyrkogård, Klampenborg & Bilkyrkogården. På nästa styrelsemöte kommer vi att bestämma vart  vi ska ha utflykten och när. Meddelas snart.

Vi kom till punkten då det visades sommarbilder av våra medlemmar, med stor variation och trevligt att höra små berättelser till bilderna. Det ger en personlig dimension, även om tiden måste bli lite kort.

Kritikerbilderna var inte så många, men intressanta diskussioner om hur man kan förbättra en bild. Vad ska man ta med, vad är bildens fokus och budskap och vad är den bästa beskärningen, osv. Det efterlystes också att vi skulle ha mer av sådana diskussioner från några medlemmar. Lärorikt och utvecklande, sade någon. Något vi får ta upp i styrelsen hur vi kan förbättra detta.

Foto: Henrik Muskos

Sedan var det dags för fika, med kaffekoppen i ena handen så gick många fram till kollektionstävlingens bilder och det var som en långsam gemensam rörelse, där alla sakta tittade på bild efter bild och kollektion efter kollektion. Koncentration på hög nivå.

Röstningspapper och pennor delades ut och alla röstade efter sin egen personliga smak och tyckande.
Spänningen steg, när mötet fortsatte och vi väntade på att  Håkan skulle berätta om resultatet.

GRATTIS till följande 5 medlemmar som fick våra röster.

1. Lennart Westerlund
2. Henrik Muskos
3. Urban Rundblom
4. Hans Gälldin
5. Göran Källberg

Tack för ikväll, vi syns på nästa möte, med ett nytt program.
Spännande, eller hur!?