Höstens första styrelsemöte

Trots att sommaren gör sitt allra bästa för att hålla sig kvar så var det idag dags för ett hösttecken: det första styrelsemötet med fotoklubben. Efter ett lite mindre debacle där vi inte kunde hålla till i vår vanliga lokal i Bildens hus fick vi ta till reservplanen, Håkans jobb. Hela gänget förutom Johnny var på plats idag och efter den sedvanliga formalian tog de intressanta diskussionerna sin början.

En stående punkt på våra dagordningar är webben, material som publiceras på klubbens olika webplatser. Det vill säga hemsidan, Facebooksidan och vår grupp på Fotosidan. Det har varit lite lågt med uppdateringar på hemsidan under sommaren, något vi nu vill råda bot på. På Fotosidan är det också ganska lugnt, medan det på Facebook ständigt pågår diskussioner och visas en hel del bilder. Vi i styrelsen tycker att det är positivt att det är flera som skriver inlägg på hemsidan, det gör att sidan lever. Har du något att bidra med? Kontakta någon i styrelsen!

Henrik rapporterade om det aktuella läget med utställningar. Stort intresse för att ha utställning på biblioteket nu, och det är bokat fram till november. Har du bilder du vill visa på biblioteket? Läs på sidan Utställningar, där det finns mer information. Vår utställning på Fotoaffärn bör uppdateras. Skicka in dina bilder till Henrik Muskos.

Extramötet i maj blev lyckat med god uppslutning. Vårutflykten avhandlades och vi tittade på en del bilder från den. Det var många deltagare på vårutflykten och det är roligt att se hur man kan gå samma väg samtidigt, fotografera samma motiv och få så otroligt olika bilder. På mötet diskuterade vi även det nya upplägget med kallelsen. Olika åsikter, men övervägande positivt. Vi fortsätter att förfina layouten. Eftersom majmötet var en helt ny företeelse kommer styrelsen att fråga årsmötet om ett eventuellt permanentande av detta.

Därefter blev det planering av månadsmöten i september och oktober. Vi har en del spännande att se fram emot, där bland annat den som vill kan få sitt lystmäte i att bedöma och ge kritik på bilder. Mer om detta i respektive kallelse.

Vi skissar även på en ny mötesform, som förhoppningsvis kommer att få ett pilotmöte inom kort. Där är tanken att vi även öppnar upp vår verksamhet för allmänheten.

Den 2 september syns vi. Håll utkik i din mailbox efter kallelsen. Vi i styrelsen är laddade för en ny mötessäsong, och det hoppas vi att ni andra också är!

Vi ses!

Styrelsen