Arbetsmöte Riksfototräffen

Arbetsmöte inför Riksfototräffen

Februari månads möte var ett annorlunda möte. Det var ett rent arbetsmöte där det gällde att gå igenom och sortera alla påsiktsbilder som kommit in inför Riksfototräffen i maj.

Drygt tjugo personer fanns på plats och borden i lokalen fylldes snabbt av alla inkomna paket med bilder i olika format och emballage. För varje bild skulle avsändande klubb, tävlingsklass och fotograf identifieras, så att bilden kunde bockas av på de anmälningslistor som fanns. Därefter skulle bilden läggas i rätt flyttkartong för vidare transport till tävlingsklassens domare. Efter en stund flöt arbetet riktigt smidigt.

Kvällens fika bjöd klubben på. Trots att arbetet tog en god stund, konstaterades att en hel del bilder som fanns på listorna fortfarande saknades, något som vår ordförande ändå tog med ro och trodde skulle ordna sig.

Vid mötet lämnades också påsiktsbilderna till DIFO, distriktsträffen som går av stapeln i april i Bollnäs.

Vid pennan

Christina