Aprilmötet och vårtävlingen

Så var vi inne i april och det var dags för månadsmöte igen. En liten gråkall kväll, men det märktes inte inne i vår möteslokal. Vi var många igår kväll  varenda stol som plockats fram var upptagen och det hejades till höger och vänster. Vår ordförande Håkan Sislegård hälsade alla välkommen och bland det första som togs upp var motioner från Rifo som  diskuterades bland medlemmarna.  Vi i styrelsen hade gått igen dessa förut på styrelsemöte några veckor innan och bett att medlemmarna skulle komma in med sina åsikter. Känns som vi hade en samsyn på detta och vår sekreterare Johnny Lindgren kommer att skicka in våra förslag.

Efter det var det dags för resultaten av vårtävlingen, domare var Eva-Lena Olsson, till vardags fotograf på Dagbladet, som inte kunde närvara men hade skrivit ner sina tankar om bilderna och dess placering. Måste säga vilken bredd vi har i vår klubb, så många fantastiska bilder av både natur, porträtt, gatubilder, osv.  Det var många av bilderna som var vinnarkanditater, tycker jag. En inspiration för sitt eget fotograferande, att pröva nytt. Eller vad tycker du?

Vårtävlingens vinnare var, trumvirvel och applåder,

Klass A, monokrom påsikt
Urban Rundblom
Annica Westerlund

Klass B, färg påsikt
Lennart Westerlund
Ivan Sköld

Klass D, digital
Annica Westerlund
Johnny Lindgren

Jonny Lindgren tog alltså hem hela 4 diplom, Annica Westerlund 2 diplom, Lennart Westerlund, Ivan Sköld och Urban Rundblom, vardera varsitt diplom. Bilderna kommer att publiceras senare.

Vinnare i Sundsvalls Fotoklubbs vårtävling 2014

Vinnarna, fr v Johnny Lindgren, Annica Westerlund, Ivan Sköld, Urban Rundblom och Lennart Westerlund

Vid vår fikapaus med det obligatoriska minglet med kaffekoppen i ena handen, så tittade vi alla på påsiktsbilderna som låg på ett långbord längs hela kortsidan på rummet. Det har tydligen aldrig varit så många bilder inlämnade, så intresset är stort för att visa sin foton. Härligt och hoppas att det här fortsätter.

Efter fikat tittade vi på lite månadsbilder och kritikerbilder. Hade trott att det skulle vara lite fler, eftersom det var ett tag sedan. Men troligtvis hade många haft fullt upp med att lämna in bilder till vårens olika tävlingar?

Dagarna går fort och snart är det dags för vår fotoutflykt till Petersvik, söndagen den 4 maj.  Ett tillfälle att umgås och oftast brukar vi ha extra gäster, familjemedlemmar, eller vänner som vill följa med på utflykten . Då får vi hoppas att vårgrönskan kommit och att det blir tillfälle att ta fina bilder. Tänk att oasen Petersvik är på väg att försvinna, med alla sina vackra sekelskifteshus. Det här vill inte jag missa och tror att det är fler än jag som känner detsamma.

Vi syns snart